“Ni la política fiscal ni les empreses estan corregint la desigualtat”

Entrevista a Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya, publicada al periòdic “La Marina”, número 324 (març de 2023)

Amb la mirada posada en les eleccions del 28M a Barcelona, ‘La Marina’ convida diversos actors de la societat civil a conversar sobre el moment social i econòmic que vivim. Sense dubte, els sindicats són un actor cridat a recuperar més protagonisme i la seva força i capacitat real d’incidència, en part, determinarà la capacitat de reduir les enormes bretxes econòmiques i socials que distancien uns i altres barris de la ciutat.

A cap ciutat, a Barcelona tampoc, no li interessa categoritzar els ciutadans entre els de primera i de segona, depenent de l’estat de benestar al qual puguin accedir. Ni a Pedralbes ni a la Marina. Però la inèrcia ens hi porta. Com reduir aquestes desigualtats? A EEUU i Brasil aquesta desigualtat ha acabat donant ales a personatges com Trump i Bolsonaro, i la Barcelona del segle passat té una història convulsa i plena de lluites per aconseguir una societat amb igualtat d’oportunitats. On som ara? I cap a on anem. En parlem des de la perspectiva dels treballadors i treballadores organitzats, liderats per Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya.