Mor Àngel Alcázar, un dels fundadors de CCOO de Catalunya a Sant Medir

CCOO de Catalunya lamenta la mort del company Àngel Alcázar Aznar, als 93 anys d’edat. L’Àngel era un dels pocs supervivents que encara queden de l’assemblea del 20 de novembre de 1964 a Sant Medir, on es va fundar CCOO de Catalunya.

Àngel Alcázar va ser treballador de banca i sindicalista, un d’aquells sindicalistes que s’anomenaven de cuello blanco, per diferenciar-los dels que provenien de les fàbriques o la construcció. Va néixer a Tarazona, província de Saragossa, l’any 1927. L’any 1949 va arribar a Barcelona i poc després va entrar a treballar a Banesto. Militant de l’HOAC des de l’any 1957, el 1962 va començar a tenir contactes amb militants comunistes del ram de banca i va participar en el procés de creació de nuclis de banca i la creació de les CCOO a l’assemblea de l’església de Sant Medir a Barcelona, l’any 1964. Des de llavors va començar a militar a les Comissions Obreres com a representant dels seus companys a Banesto. Va ser detingut el febrer de 1965 com a membre de la Comissió Obrera de Barcelona. L’Àngel va ser una persona molt activa tota la seva vida.

El nostre sentit condol a la família i amics i el més profund reconeixement a un dels nostres fundadors.