Les municipals són importants, i hi tenim molt a dir!

Estem a punt d’iniciar un procés electoral a Catalunya que donarà forma a l’estructura territorial de les administracions locals que configuren el futur de la concertació social i la interlocució institucional. Els ajuntaments, les diputacions i els consells comarcals són instruments per a la construcció de propostes concertades que han d’aprofitar els instruments de caràcter nacional que tenim, com la Llei de concertació territorial del SOC, per definir les polítiques actives d’ocupació, o com el Pacte nacional per a la indústria, que ha d’orientar les inversions industrials per desplegar a tot el territori un canvi de model productiu que incorpori els objectius de digitalització, la lluita contra el canvi climàtic, la feminització de la indústria i la transició justa per no deixar ningú enrere. El recent acord per a la creació de la Taula per a un Turisme Responsable, amb els agents socials, el Govern de la Generalitat i les entitats de la societat civil relacionades amb el turisme, ha de significar una oportunitat per donar un impuls al canvi de model turístic, on el treball digne superi etapes d’un model on el turisme intensiu agreujava les condicions precàries de treball de milers de persones. Aquesta taula facilitarà orientacions per portar a la concertació territorial. Es tracta, doncs, de tres espais que són cabdals per garantir els interessos de la classe treballadora amb una mirada de proximitat, en un període de canvis paradigmàtics del model productiu i del mercat de treball.

L’eix dreta-esquerra torna a estar en la valoració de l’escrutini de la ciutadania, i aquí, el sindicat, mitjançant les seves propostes, hi ha de construir opinió. Volem polítiques d’esquerra.

En aquest sentit, hem elaborat una proposta conformada per deu blocs de propostes que aborden els principals reptes de la societat del segle XXI:

1. Dret efectiu a l’habitatge: assequible, sostenible i saludable
  2. Per un sistema integral de serveis socials i atenció a les persones
  3. Reforç dels drets de ciutadania
  4. Estalvi d’aigua i gestió de residus per a una economia circular
  5. Davant de l’emergència climàtica: pobles i ciutats saludables
  6. Per una economia al servei de les persones
  7. Promoció del treball digne i la igualtat d’oportunitats
  8. Ciutats i pobles feministes
  9. Dret a l’emancipació del jovent
  10. Dret a gaudir del temps social

Cal fomentar la participació activa dels treballadors i treballadores per opcions de progrés que treballin a favor de la democràcia, la igualtat… Des de tots els pobles i ciutats, fem efectives les nostres propostes!