Foment del Treball Nacional trenca les negociacions de l’Acord interprofessional de Catalunya

Foment del Treball Nacional ha trencat les negociacions per a l’Acord interprofessional de Catalunya (AIC), que sindicats i patronals estaven negociant des de feia més de dos anys.

L’AIC està vençut des del desembre del 2020 i després de cinquanta-dues reunions de les comissions de negociació i d’un gran treball per construir un text que reforci i modernitzi el marc de relacions laborals a Catalunya, Foment del Treball ha comunicat que no accepta el contingut global de l’acord.

CCOO de Catalunya veu amb preocupació aquesta decisió irresponsable i deslleial, ja que a Catalunya hi ha 283 convenis sectorials i el trencament del procés pot afectar més de 2.400.000 persones treballadores.

Si a aquests convenis, hi sumem els convenis d’empresa, el 91,5 % dels treballadors i treballadores de Catalunya està cobert per convenis i, per tant, tenir un marc de negociació estable i fiable és fonamental.

La situació mostra el trencament de l’espai de confiança per a les relacions laborals a favor dels interessos de les empreses, davant d’un possible canvi de cicle polític.

Pimec i Foment competeixen entre elles per treure profit de manera interessada de la situació actual, però aquesta rivalitat entre patronals només pot tenir conseqüències terribles.

Amb el trencament de les negociacions de l’AIC, mentre l’economia catalana creix i la recessió arriba a la Unió Europea, quan hi hagi un conflicte a les empreses, els negociadors sindicals no tindran més remei que augmentar la conflictivitat.