Estrenem zona d’acollida a la seu nacional

El dia 10 de juliol, CCOO de Catalunya va obrir els nous espais situats a la planta -1 de la seu central del sindicat, a Barcelona, on s’han ubicat els diferents serveis d’atenció a l’afiliació i a les persones usuàries. S’hi pot accedir per l’entrada del carrer de l’Argenteria i a través dels dos ascensors de l’entrada principal (a la Via Laietana, núm. 16), als quals s’ha canviat l’orientació de les portes d’obertura per facilitar el recorregut i l’accés des de l’exterior.

Els nostres locals sindicals són un punt de trobada, un espai de treball i un lloc de reflexió sindical. Aquests espais diuen molt de la nostra manera de treballar, de la nostra imatge i de la nostra capacitat de relacionar-nos amb la societat que ens envolta. Amb aquesta voluntat de transparència i proximitat s’ha dissenyat el projecte de la planta -1 de Via Laietana, que amb una transformació total s’integrarà en la dinàmica general de l’edifici i crearà un nou accés al sindicat pel carrer de l’Argenteria, que serà la via d’entrada per a l’atenció individual.

En aquest espai també s’hi han ubicat altres equipaments, com l’àrea de la Xarxa d’Atenció Telefònica (XAT), la zona de recepció, els 12 despatxos destinats a l’assessorament primari, la zona del cafè, la sala de reunions, els lavabos, tres magatzems i les dependències d’Acció Jove.

El disseny i la distribució dels diferents àmbits de la planta -1 han estat realitzats per arquitectes de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), que han portat la direcció tècnica de les obres. S’ha fet una completa rehabilitació de més de 2.000 m2 i a les diferents instal·lacions s’ha combinat la recuperació dels elements originals constructius (com la pedra de les parets, els revoltons del sostre i les reixes de les finestres) amb nous materials naturals escollits per a l’execució dels diferents tancaments i la distribució d’espais.

Altres elements que cal destacar són la climatització —que s’ha integrat a l’interior del projecte— i el soterrament de les instal·lacions; la sala de reunions amb capacitat per a 150 persones amb la bancada de fusta natural en forma de semicircumferència que envolta tot l’espai de la cantonada de la planta, i la nova porta basculant d’accés al pàrquing.