Canvis a la Comissió Executiva de CCOO de Catalunya

Al darrer Consell Nacional, que ha tingut lloc a Cornellà aquest dimecres, 5 de juliol, s’han aprovat alguns relleus i canvis a la Comissió Executiva de CCOO de Catalunya. D’una banda, la fins ara secretària d’Estudis, Cultura i Memòria, Dolors Llobet, passa a presidir la Fundació Cipriano García. De l’altra, la Secretaria de Noves Realitats del Treball, Territori i Migracions, quedarà ara a càrrec de Liliana Reyes —fins al moment, coordinadora de CCOO a l’Hospitalet—, tot i que l’anterior secretària, Aurora Huerga, continuarà vinculada activament a la secretaria. El sindicat vol mostrar el seu agraïment a Dolors Llobet i a Aurora Huerga per la seva llarga i continuada dedicació, per les moltíssimes fites assolides i pel seu esperit solidari.

Liliana Reyes va néixer a Puebla (Mèxic) el 1978. Des que va triar Catalunya com a lloc per viure i treballar, el 2017, va buscar immediatament com prendre part en la vida social i política de la seva nova societat. Va participar com a activista en la lluita pels drets de les dones immigrants i de les treballadores de la llar, així com per la denúncia dels feminicidis. El 2018 va començar a col·laborar amb el CITE com a formadora de drets laborals per a treballadores estrangeres. El 2019 va assumir la responsabilitat de la coordinació de CCOO de l’Hospitalet fins avui. És doctora en Sociologia per la Benemérita Universidad Autónoma de Puebla i màster en Política Social, Treball i Benestar per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). És membre del GEDIME (Grup d’Estudis d’Immigració i Minories Ètniques) de la UAB i també ha tingut responsabilitats a CCOO sobre polítiques d’habitatge, noves realitats del treball i eleccions sindicals.

Entre les fites assolides a l’Hospitalet, hi ha la defensa aferrissada de l’educació pública, que ha permès recuperar l’Acadèmia Cultura; la protecció i l’organització de les treballadores de la llar; haver estat part del Pacte per la concertació social local, i haver convertit el sindicat en referent sociopolític de la ciutat.