A les portes del Primer de Maig

CONSULTEU LES MOBILITZACIONS I LES ACTIVITATS PREVISTES CLICANT AQUÍ

Som a les portes del Primer de Maig i encarem la jornada de reivindicació del treball amb molts dels deures fets. I amb algunes reivindicacions orientades a una campanya sindical que estem compartint amb l’actiu del sindicat arreu del territori mitjançant un procés d’assemblees. La feina feta ens consolida com a primera força sindical i suma cada dia més treballadors i treballadores al projecte del sindicat amb noves afiliacions. Ens manifestem amb els companys i companyes d’UGT, amb la qual cosa reafirmem el compromís amb la unitat d’acció en un moment en què la rivalitat electoral està present a través del procés de concentració de les eleccions sindicals. En aquest Primer de Maig cal valorar les fites conquerides, que esmentem a continuació.

A escala estatal, són les següents:

• L’increment de l’SMI fins als 1.080 €, una pujada de 348 € des del 2019.
  • La reforma laboral, amb un increment de 200.000 contractes indefinits a Catalunya, cosa que ha canviat el paradigma del mercat de treball.
  • Els dos acords per a la reforma de les pensions (juliol del 2021 i març del 2023).
  • La llei rider.
  • El Reial decret llei que regula els plans d’igualtat, el seu contingut mínim i l’obligació de registre.
  • El Reial decret llei d’igualtat retributiva entre dones i homes, que regula el registre salarial, les auditories retributives i la valoració dels llocs de treball amb perspectiva de gènere.
  • La recuperació dels nivells de prestació per atur previs a la retallada del PP amb la seva reforma laboral.
  • La ratificació del Conveni 189 de l’OIT i el dret d’atur per a les treballadores de la llar.
  • L’Acord d’estabilització de la funció pública el juliol del 2021 i l’Acord marc 2022-2024 per a una administració del segle XXI, d’octubre del 2022.

Les més rellevants a escala de Catalunya són:

• Creació de l’Agència Pública de Formació i Qualificació Professionals.
  • Acord per a la concertació territorial de les polítiques actives d’ocupació del SOC.
  • Pacte nacional per a la indústria.
  • Acord de pressupostos de la Generalitat per al 2023 amb un increment d’un 8 % de l’IRSC, entre altres acords que comprometen més de 3.000 milions d’euros.
  • Creació de la Taula per a un Turisme Responsable a Catalunya.

Però també hem de fixar les reivindicacions principals que des de CCOO volem traslladar al conjunt de la societat en una plataforma excepcional com és el Primer de Maig:

• Defensar els serveis públics:
    • Homogeneïtzació de les condicions laborals del sistema de salut i reforç de l’atenció primària dedicant-hi el 25 % del pressupost de salut.
    • Impuls d’un pacte per un servei integral dels serveis socials i la dependència a Catalunya.
  • Disputar la renda amb millores salarials als convenis col·lectius: “Salari o conflicte”.
  • Impulsar un pacte per al jovent:
    • Més i millor formació.
    • Estabilitat laboral.
    • Millors salaris.
    • Regulació del preu de l’habitatge i polítiques d’habitatge públic.
    • Reforç de l’accés a la cultura i l’oci.
    • Lluita per la salut mental.

Aquests són els objectius del sindicat per als propers mesos per convocar la classe treballadora i afegir-la a les nostres reivindicacions, per fer front als poders públics i empresarials, i per concertar, acordar i mobilitzar-nos quan no trobem els acords. Són també els que exigim als partits d’esquerra de cara a les properes eleccions municipals i per dir-los de manera clara que aquests són els nostres compromisos i les nostres reivindicacions. El nostre missatge a la classe treballadora: voteu aquells partits que garanteixin polítiques laborals i socials progressistes com les que reivindica i per a les quals lluita el sindicat. Aquesta és la nostra carta de presentació. La resta de sindicats, professionals, corporatius, minoritaris, no tenen la capacitat de poder de reconstruir la cartera de drets per a la classe treballadora. El sindicalisme de classe que representem CCOO és la millor garantia per defensar els drets col·lectius i no només els interessos individuals. Així doncs, demaneu a la gent que ens doni la seva confiança, la seva força. Som la primera força sindical del país i volem assumir la responsabilitat que això significa. Volem seguir millorant la vida de la classe treballadora catalana.