La Fundació Cipriano García i altres entitats organitzen l’acte “Apliquem la Llei de memòria democràtica”

Aquest divendres, 31 de març, a les 11 hores, a l’antiga presó Model de Barcelona

La Fundació Cipriano García – CCOO de Catalunya, conjuntament amb diverses entitats memorialistes compromeses amb la reivindicació de les víctimes i represaliats del franquisme i en la defensa dels valors democràtics, convoquem un acte aquest divendres 31 de març, a les 11.00 hores, a l’antiga presó Model de Barcelona, per presentar les mocions de condemna dels consells de guerra i de les sentències del Tribunal de Orden Público de la dictadura franquista que s’estan aprovant, a instàncies d’aquestes entitats, en diferents ajuntaments i administracions locals de Catalunya.

En aquest acte, obert a la premsa i al qual es conviden institucions diverses i totes les forces polítiques democràtiques, es farà una reflexió pública sobre l’estat de la legislació i les polítiques públiques de memòria al nostre país. Hi intervindran Rosa Sans, de l’Ateneu Memòria Popular; Quim Fornés, de la Fundació Cipriano García – CCOO de Catalunya, i Domènec Martínez i Mercè Clararamunt, de l’Associació Catalana de Persones Ex-preses Polítiques del Franquisme.

L’Associació Catalana de Persones Ex-preses Polítiques del Franquisme, la Fundació Cipriano García – CCOO de Catalunya, l’Amical d’Antics Guerrillers de Catalunya, l’Amical de les Brigades Internacionals, l’Amical de Mauthausen i altres camps i de totes les víctimes del nazisme, l’Ateneu Memòria Popular i l’Associació Pro-Memòria als Immolats per la Llibertat a Catalunya són les entitats memorials que impulsen aquesta iniciativa amb la voluntat d’aprofitar i exigir l’aplicació efectiva de la Llei 20/2022 de memòria democràtica, aprovada per les Corts espanyoles la tardor passada.

Malgrat haver arribat tard, quaranta-quatre anys després de l’aprovació de la Constitució, aquesta llei obre un ventall de possibilitats que cal aprofitar per a desenvolupar-la i aplicar-la de manera conseqüent. És per això, en un any electoral i, també, en el marc del debat sobre una nova llei de memòria democràtica plantejat al Parlament de Catalunya, que les entitats memorialistes presenten una campanya a favor de la implementació d’una llei fonamentada en els principis de veritat, justícia, reparació i garantia de no-repetició, amb el benentès que així es contribueix a la defensa dels valors democràtics, la convivència, el pluralisme polític, la preeminència dels drets humans i la promoció la cultura de la pau i la igualtat.

Convoquen:

Amical Antics Guerrillers de Catalunya, Amical de les Brigades Internacionals, Amical de Mauthausen i altres camps i de totes les víctimes del nazisme, Associació Catalana de Persones Ex-preses Polítiques del Franquisme, Associació Pro-Memòria als Immolats per la Llibertat a Catalunya, Ateneu Memòria Popular, Fundació Cipriano García – CCOO de Catalunya