La CONC compleix 60 anys

El pròxim 20 de novembre farà 60 anys que, a l’església de Sant Medir al barri de Sants de Barcelona, es va reunir la primera Comissió Obrera Nacional. Aquesta fita de més de 300 sindicalistes és el motiu pel qual commemorem el nostre aniversari. És una efemèride que, en una organització com la nostra, costa de significar, ja que la construcció de les comissions obreres es feia a multitud de barris, centres de treball i empreses arreu de Catalunya. Però l’assemblea de Sant Medir va marcar un abans i un després en l’organització dels treballadors durant l’època tardofranquista i va ser la llavor de l’actual Comissió Obrera Nacional de Catalunya.

El sindicat ha preparat més de 15 actes a tot el territori català i un acte central a la seu nacional, en el qual aprofitarem per celebrar la restauració de l’edifici, lligant el fil del passat amb el projecte de futur, en un acte que comptarà amb la participació de la vicepresidenta segona del Govern d’Espanya, Yolanda Díaz; el president de la Generalitat, Salvador Illa, i l’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni. Esperem comptar amb els membres del Consell Nacional en aquest acte obert.

Afilia’t! Contacta