“Garantir la ciutadania i la renda”

Article de Joan Carles Gallego i Camil Ros, publicat a ‘El Periódico’, el 3 de gener del 2017

En l’article de Joan Carles Gallego i Camil Ros, publicat a El Periódico, el 3 de gener del 2017, es destaca que una assignació econòmica de suficiència permetria dotar de seguretat i llibertat els més vulnerables. Pels secretaris generals de CCOO i UGT de Catalunya, després d’anys de reivindicacions sindicals, l’Estatut d’autonomia del 2006 va incloure la renda garantida de ciutadania (RGC) com a dret subjectiu. Malauradament, tot i la pressió sindical i social, encara avui està pendent de desenvolupar. Davant la inacció del Govern, que es negà a desplegar el mandat estatutari, i per instar l’acció política parlamentària a consensuar la RGC, el novembre del 2013 es registren al Parlament de Catalunya 120.000 signatures per a una iniciativa legislativa popular (ILP) de la renda garantida de ciutadania.

Feu clic per llegir l’article ‘Garantir la ciutadania i la renda’, de Joan Carles Gallego i Camil Ros, publicat a ‘El Periódico’, el 3 de gener de 2017