Frenar la ultradreta des del treball, tema central de REDES

Amb la presència de sindicalistes d’arreu del món i amb la col·laboració de la Fundació Rosa Luxemburg

CCOO de Catalunya ha acollit dilluns 30 i dimarts 31 d’octubre a la seu nacional (Via Laietana, 16) un seminari punter sobre com combatre la ultradreta des del món del treball. Delegats d’arreu del món es van reunir per debatre estratègies per confrontar les amenaces a les llibertats tant als llocs de treball com pel que fa al marc regulatori.

Els activistes pels drets laborals es troben al punt de mira de les forces d’ultradreta, que, en alguns casos, fins i tot han creat les seves organitzacions per intentar fer-se un lloc dins dels espais sindicals. En alguns països aquestes forces han atacat amb violència seus sindicals i els representants dels treballadors. És per tot això que el sindicalisme és clau en la lluita per la democràcia. REDES és una xarxa sindical internacional formada per sindicats que compartim una manera de fer sindicalisme a Europa (CGIL Itàlia i CCOO d’Espanya) i a l’Amèrica Llatina (CTA-T Argentina, CUT Brasil i CUT Xile) i que, amb la col·laboració del TUC britànic, hem treballat durant més d’un any en l’elaboració d’una estratègia conjunta per fer front al fenomen de la ultradreta amb acció sindical. Els sindicats que conformem REDES estem absolutament compromesos políticament amb la democràcia, la llibertat, la consciència de classe, la resposta col•lectiva a les necessitats socials, el feminisme, l’ecologia, la igualtat…; en definitiva: amb tot allò que l’extrema dreta considera el seu enemic. L’objectiu d’aquest seminari, organitzat conjuntament per REDES i la Fundació Rosa Luxemburg, és presentar els projectes duts a terme en el marc de la nostra iniciativa i crear estratègies sindicals per combatre el discurs de l’extrema dreta als centres de treball, l’espai natural d’actuació sindical. Per detectar i desmuntar els discursos d’odi, discriminació, racisme, xenofòbia, antifeminisme o negacionisme als centres de treball, proposem formar treballadors i treballadores que, alhora, puguin traslladar les capacitats adquirides i aconseguir, així, un efecte multiplicador.

Podeu descarregar el programa complet del seminari aquí:

L’inscripció és oberta a tothom, però les places són limitades i cal fer-la prèviament a: