Exigim garanties davant una eventual fusió entre el BBVA i el Banc Sabadell

Davant d’un nou anunci de converses entre el BBVA i el Banc Sabadell en relació amb una potencial operació de fusió, les seccions sindicals de CCOO d’ambdues entitats hem reclamat que, si es duu a terme aquesta operació corporativa, es faci amb totes les garanties per a la plantilla.

En un context en què les dues entitats han obtingut uns resultats de rècord i han remunerat de manera excel·lent els accionistes, per a CCOO és imprescindible que, si finalment es materialitza aquesta operació, s’articuli un acord laboral que protegeixi les condicions laborals i l’ocupació de les dues plantilles, amb uns objectius clars:

· Garanties de treball.

· Sortides voluntàries si es plantegen excedents.

· Preservació i millora de les condicions salarials i laborals.

· Projecte d’empresa amb futura viabilitat.

I, abans de res, exigim donar una sortida justa a la negociació del conveni col·lectiu, d’acord amb els resultats excel·lents del sector.

Els reguladors i supervisors han d’exigir les garanties suficients per tal que aquest tipus d’operacions no aguditzin encara més els problemes derivats de la concentració, l’exclusió i la manca de competència.

En aquest entorn estan més justificats que mai la permanència d’una fiscalitat ad hoc i unes condicions que garanteixin la presència física de xarxes d’oficines, i que els serveis digitalitzats no excloguin clients especialment vulnerables per edat, renda, nacionalitat o ubicació geogràfica.

A CCOO tenim una àmplia experiència en processos d’aquesta magnitud i treballarem en la defensa de totes les plantilles per garantir un futur laboral que aporti una tranquil·litat que ha estat reclamada tantes vegades.

A partir d’aquest moment, les seccions sindicals del BBVA i el Banc Sabadell comencem a treballar unides per a aquest possible escenari de fusió.