“És l’hora que l’economia arribi a les cases dels treballadors”

Article de Javier Pacheco, publicat a “On Economia” d’El Nacional el 6 de desembre de 2022

Els indicadors d’aquests últims dies mostren que Espanya i Catalunya sostenen el creixement econòmic millor que altres zones d’Europa, partim d’una dada d’inflació per sota de la mitjana europea, 6,8% IPC avançat de novembre. Els indicadors de la contractació en el mercat de treball ens porta a més de 20,8 milions de cotitzadors a la Seguretat Social el mes de novembre, on assolim una taxa d’ocupació del 70% i una reducció de l’atur el mateix mes de 33.512 persones, arribant a 2,8 milions de treballadors i treballadores ocupades amb una taxa d’atur del 12,7%.

A més l’ocupació que es genera és de qualitat, ja que la contractació indefinida assoleix el 43,4% de la totalitat de contractes que es realitzen, dada que, podem asseverar amb total seguretat, es deu a les modificacions normatives introduïdes en matèria de contractació per la reforma laboral.

Són dades macro que aquests dies han estat en tots els mitjans de comunicació i han copat titulars i pàgines de diaris. No tant altres notícies que marquen la tendència de la nostra economia i el nostre model econòmic. Veiem com Espanya té licitats més de 21.000 milions dels ajuts dels fons de reconstrucció europeus, el 75% del planificat per a aquest any i ja ha executat més de 7.000 milions, recursos que canviaran la configuració del nostre teixit productiu. No oblidem que Espanya té aprovada la transferència directa de 77.000 milions d’euros i uns altres 77.000 en línies de finançament.

Feu clic per continuar llegint l’article de Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya, publicat a “On Economia” (06-12-2022) o per descarregar-lo en format PDF