Després d’anys de reivindicacions, CCOO i UGT celebrem un èxit històric per als treballadors i treballadores municipals: la implantació de la carrera professional horitzontal. Aquesta fita s’ha aconseguit gràcies a la modificació de la Carta municipal de Barcelona, aprovada avui pel Parlament de Catalunya amb el suport del PSC, Junts, ERC, Comuns i PP.
Aquesta mesura converteix l’Ajuntament de Barcelona en la primera administració local de Catalunya a implementar un sistema que permetrà a la plantilla progressar professionalment sense necessitat de canviar de lloc de feina, reconeixent la seva experiència, formació i coneixements adquirits al llarg de la seva trajectòria. Aquest assoliment no hauria estat possible sense la feina constant de la UGT i CCOO, que han treballat amb determinació per pressionar els grups parlamentaris i aconseguir que aquesta modificació legal tirés endavant.
A més, la modificació posa fi a l’actual model de productivitat, i es consoliden els sous de manera estable i amb plena cobertura legal. Aquest canvi suposa un pas endavant per a la millora de les condicions laborals i la qualitat dels serveis públics.
Ara, CCOO i UGT demanem a l’Administració el màxim compromís per desenvolupar el millor model de carrera horitzontal i posar-lo en marxa com més aviat millor. Els sindicats continuaran vetllant perquè el procés es faci amb garanties i mantenint informada la plantilla sobre els següents passos.
