El 10 i 11 de maig se celebraran les primeres eleccions sindicals a Glovo

Els propers dies 10 i 11 de maig se celebraran les primeres eleccions sindicals a l’empresa GLOVO, en les que es triaran 13 delegats i delegades que es constituiran en la primera interlocució sindical que es produeix dins de la companyia, en concret a la seva divisió de “Groceries”, la xarxa de supermercats urbans de servei “food from store” que Glovo organitza sota la seva marca.

Les eleccions arriben després de l’intens procés de mobilització sostingut per CCOO durant l’any 2021, amb diferents denúncies públiques i davant de l’autoritat laboral, i amb la culminació de la primera i reeixida vaga convocada en una “empresa de plataforma” el passat estiu. La vaga es va fer en defensa de la necessària laboralització del personal de repartiment i per l’eradicació d’una precarietat crònica contra la qual la plantilla de GLOVO es va mobilitzar massivament. Com a resultat de les mobilitzacions es va produir la laboralització en gran mesura del personal de repartiment dels supermercats.

Aquest fet ha de ser un pas més que permeti a les persones treballadores de GLOVO empoderar-se i establir una interlocució amb l’empresa per a la defensa col·lectiva i la promoció i la millora de les condicions de treball. Tot això ha d’anar en benefici de les condicions de treball i la superació de l’explotació laboral més absoluta camuflada sota una closca de modernitat d’economia digital i presumptament col·laborativa.

CCOO concorrerà a aquestes eleccions sindicals amb una candidatura sòlida, a la qual prestarà tot el suport organitzatiu i amb el compromís ja àmpliament demostrat de buscar solucions compartides que facin conciliables l’activitat econòmica i unes condicions laborals dignes.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 4 de maig de 2022