El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) ratifica la legalitat del VI Conveni del PAS de les universitats públiques catalanes

Sentència contra la denúncia interposada per la Generalitat

El passat 30 de setembre va tenir lloc el judici per la denúncia que la Generalitat va interposar contra les parts signants del VI Conveni del PAS laboral (CCOO, UGT i les set universitats catalanes). Avui s’ha conegut la sentència: el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) ens dóna la raó i rebutja la denúncia de la Generalitat.

La sentència és una victòria per als treballadors i treballadores directament afectats però, més enllà de les universitats, és molt important per dues coses:
– Reafirma el dret a la negociació col·lectiva per sobre de les ingerències i arbitrarietats del governs que, com el de Mas, intenten bloquejar l’acció sindical per situar els treballadors en una situació d’indefensió contra les seves retallades.
– Deixa clar que no és necessari incorporar a la lletra dels convenis les retallades imposades des del DOGC o el BOE, sinó que és legítim mantenir les clàusules originals, tot informant de la seva no-aplicació actual; això és fonamental perquè no s’haurà de tornar a negociar tots els drets arrabassats quan aconseguim canviar els governs de les retallades.

La Generalitat ha volgut fer un atac exemplaritzant contra els sindicats i la negociació col·lectiva mossegant el PAS (personal d’administració i serveis) de les universitats. S’ha partit les dents: esperem que hagi après la lliçó i no continuï fent el ridícul.

CCOO, que ha hagut de batallar molt dur per convèncer totes les parts signants del conveni  que la tècnica de les disposicions transitòries era la més adequada per defensar els drets laborals, valora molt positivament el suport del TSJC.

Ara la Generalitat ha de complir la sentència i publicar de manera immediata al DOGC el VI Conveni del PAS laboral de les universitats públiques catalanes.

CCOO ja està treballant per aconseguir que el proper conveni col·lectiu sigui el de la recuperació dels nostres drets. Estem segurs que, amb la força de tothom, ho farem possible.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 30 d’octubre de 2015