Concentració per garantir el 4t any al personal investigador en formació de les universitats

Demà dimarts, 25 de febrer, a les 9 hores, davant el TSJC a Barcelona (pg. Lluís Companys, 14)

El passat 3 de desembre, CCOO i UGT, signants del I Conveni Col·lectiu del Personal Docent i Investigador (PDI) laboral, van ser citats al Tribunal Laboral de Catalunya (TLC) com a primer pas de la demanda de conflicte col·lectiu que van presentar les set universitats públiques contra ambdós sindicats. El motiu era clar, volien impedir el compliment de l’Estatut del Personal Investigador en Formació (EPIF) especialment pel que fa al 4t any de contractació en absència d’informe negatiu. Nosaltres vam insistir en exigir-lo i per tant les universitats van continuar amb la seva demanda (veure la notícia https://educaccio.cat/2019/educacio/universitat/universitats-denuncien-ccoo-per-exigir-prorroga-automatica/).

En paral·lel, un altre sindicat va interposar una demanda contra les universitats reclamant també el 4t any. Finalment el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) ha decidit unificar els dos judicis, i fixar la vista per a demà dimarts, 25 de febrer, a les 9 hores. Des de CCOO fem una crida pública i urgent a tothom que se senti compromès amb la defensa de la universitat pública a donar suport al col·lectiu del personal investigador en formació, demà a les 9 hores davant el TSJC a Barcelona (pg. Lluís Companys, 14). Ens hi juguem no només unes condicions laborals dignes, sinó el futur de la recerca en l’àmbit universitari català.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 24 de febrer de 2020