Inauguració de l’exposició “Victòria Pujolar Amat (1921-2017)”, la veu catalana i femenina de Ràdio Espanya Independent, ‘la Pirenaica’

Dins del marc dels actes relacionats amb el centenari de Victòria Pujolar Amat, la Fundació Cipriano García – CCOO de Catalunya, juntament amb l’Associació Catalana d’Expresos Polítics del Franquisme, l’Ateneu Memòria Popular i la Fundació Nous Horitzons, amb la col·laboració de l’Institut Català de les Dones, organitzen l’exposició “Victòria Pujolar Amat (1921-2017)”, de l’1 al 25 d’abril del 2022.

L’1 d’abril, a les 18 hores, es farà la inauguració de l’exposició, amb les intervencions d’Andreu Mayayo, historiador i membre del patronat de la Fundació Nous Horitzons; Antònia Jover, membre de l’Ateneu Memòria Popular i de l’Associació Catalana d’Expresos Polítics del Franquisme, i Elvira Altés, periodista i comissària de l’exposició. També es farà la representació teatral de Teresa Pàmies i Victòria Pujolar a la ràdio, a càrrec de les actrius Araceli Bruch Pepa Arenós.

Victòria Pujolar Amat (Barcelona, 1921 – Madrid, 2017), republicana, antifeixista, comunista i lluitadora per un món més just, va viure la guerra, la resistència, l’exili i la clandestinitat. Va ser la veu catalana i femenina a Ràdio Espanya Independent, La Pirenaica.

L’exposició es podrà visitar a l’Espai Assemblea de CCOO de Catalunya, Via Laietana 16, Barcelona, de dilluns a dijous, de 10.30 a 13.30 i de 16.30 a 18.00, i els divendres de 10.30 a 13.30.