CCOO de Catalunya elabora un informe sobre les mancances amb què els professionals sanitaris s’enfronten a la COVID-19

Enquesta elaborada per la Federació de Sanitat

La Federació de Sanitat de CCOO de Catalunya ha elaborat un exhaustiu informe per analitzar com els professionals sanitaris s’enfronten a la pandèmia del coronavirus SARS-CoV-2  que provoca la malaltia COVID-19. Amb el títol “Resultats de l’enquesta de denúncia per la COVID-19”, s’han analitzat respostes vàlides de 176 centres, recollides entre l’1 i el 8 d’abril, de delegats i delegades de tots els territoris de Catalunya i tots els sectors sanitaris i de geriatria.

CCOO ha observat amb preocupació les mancances amb què en molts casos els nostres sanitaris han de treballar diàriament: desproveïment d’EPI (equips de protecció individual), la seva reutilització i un ús inadequat, o incompliment de les mesures preventives i/o correctores recomanades per les autoritats i les normatives legals de prevenció de riscos laborals.

El coneixement de les dades de l’enquesta ha portat a la Federació de Sanitat a denunciar davant de la ITSS (Inspecció de Treball i Seguretat Social) els responsables del desproveïment d’EPI i d’aquests incompliments.

Per al sindicat, en l’actual moment de crisi sanitària i social, és imprescindible protegir les treballadores i treballadors de la sanitat i la dependència, perquè puguin fer adequadament les tasques i les funcions que desenvolupen: cal cuidar a qui té cura.

Feu clic per veure l’informe “Resultats de l’enquesta de denúncia per la COVID-19”:

Barcelona, 30 d’abril de 2020