CCOO a Cornellà acull una jornada sobre el dret a morir dignament

Demà divendres, 6 de novembre, a les 10 hores, a la seu del sindicat a Cornellà (Ctra. d’Esplugues, 68)

La seu de CCOO a Cornellà acollirà demà divendres, 6 de novembre, una jornada sobre el dret a morir dignament, que va ser ajornada per la situació de la pandèmia i que es farà de forma presencial amb aforament limitat, respectant criteris de normativa sanitària i amb retransmissió en directe pel canal youtube de CCOO del Baix Llobregat – Alt Penedès – Anoia – Garraf (https://youtu.be/6MlxGrZjMAo).

L’organitzen conjuntament CCOO del Baix Llobregat i l’Associació pel Dret a Morir Dignament de Catalunya (DMD). Començarà demà a les 10 hores i serà presentada per Joana Solsona, secretària general del Sindicat de Pensionistes CCOO del Baix Llobregat – Alt Penedès – Anoia – Garraf; Sílvia Fernández, delegada de CCOO a l’Hospital de Viladecans, i la clourà Josep Maria Romero, secretari general de CCOO del Baix Llobregat-Alt Penedès-Anoia-Garraf.

El contingut anirà a càrrec d’Isabel Alonso, vicepresidenta de DMD-Catalunya, que abordarà els drets dels pacients en temps de COVID i el Document de Voluntat Anticipades. La presidenta de DMD-Catalunya, Glòria Cantarell, parlarà sobre cures pal·liatives i eutanàsia i, finalment, Xavier Gol, coordinador d’Incidència Política de DMD-Catalunya, farà un recorregut sobre l’actualitat i recorregut històric de la llei d’eutanàsia.

Aquest debat i les seves reflexions associades són de molta actualitat i s’ha accentuat colpint moltes persones i famílies del nostre entorn arran de la pandèmia i les conseqüències emocionals i psicològiques de la pandèmia de la COVID-19.

Alhora, és un debat coherent en un sindicat sociopolític com CCOO, quan parlem de posar les persones al centre de les polítiques d’acció sindical i construir projectes de vida digna per reforçar la cohesió social. Profunditza en la reflexió de la llibertat de viure amb plenitud, del dret a una vida amb salut com a garantia de qualitat de vida i el dret a morir, com a dimensió de llibertat de les persones.

DMD-CAT és una entitat sense ànim de lucre, fundada l’any 1984, que defensa la llibertat de tota persona a decidir el moment i la manera de finalitzar la seva vida, especialment quan pateix un deteriorament irreversible i un sofriment insuportable. Defensa els drets de la ciutadania al final de la seva vida (Llei 41/2002 d’autonomia del pacient) i defensa el dret a l’eutanàsia i el suïcidi mèdicament assistit per a malalts que lliurement desitgen alliberar-se d’un sofriment que viuen com a intolerable.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 5 de novembre de 2020