29a Escola d’Estiu de CCOO de Catalunya

Dies 7 i 8 de juliol de 2020

CCOO de Catalunya ha convocat la 29a Escola d’Estiu de CCOO de Catalunya, amb el títol “Governar les transicions. Reptes climàtics, digitals i demogràfics”.

El nostre entorn està en procés de transformació. La digitalització, els canvis tecnològic, els demogràfics, l’emergència climàtica i ara la pandèmia de la COVID-19, ens estan canviant les formes de treball i les condicions de vida.

Els treballadors i les treballadores i el sindicat al capdavant, volem ser part activa d’aquests canvis, posant al centre la vida i les necessitats de les persones. Des de la centralitat dels treballs. Amb propostes per impulsar una transició justa on ningú quedi enrere. Participant en la governança dels canvis per garantir que siguin una oportunitat per millorar les condicions de treball i vida de la gent i no generin més precarietat, pobresa i desigualtats.

Aquest debat l’hem portat al procés participatiu de la 2a assemblea sindical oberta i formarà part de les propostes del 12è Congrés de CCOO de Catalunya que s’iniciarà a finals d’any. Per això volem que aquesta 29a escola d’estiu ens ajudi a reflexionar i construir les propostes del futur.

I ho farem en un espai emblemàtic com és Roca Umbert (carrer d’Enric Prat de la Riba, 77 (Sala Nau B1), Granollers) que ha viscut la transformació de fàbrica tèxtil a fàbrica de les arts. L’aforament és limitat (a hores d’ara ja estan cobertes les places presencials).

Dimarts, 7 de juliol del 2020

Inauguració de la 29a Escola d’Estiu de CCOO de Catalunya
Josep Mayoral, alcalde de Granollers
Gonzalo Plata, secretari general de CCOO del Vallès Oriental – Maresme – Osona
Dolors Llobet, secretària d’Atenció a l’Afiliació, Estudis i Coordinació de Direcció de CCOO de Catalunya

10 – 11.30 h
“No hi haurà treball en un planeta mort”
Diàleg entre:
Laura Martín, directora de l’Institut per a la Transició Justa, del Ministeri per a la Transició Ecològica
Quim Sempere, professor emèrit de Sociologia a la Universitat de Barcelona
Presenta i modera: Carlos del Barrio, secretari de Política Sectorial i Sostenibilitat de CCOO de Catalunya

11.30 – 12 h
Pausa cafè

12 – 13.30 h
“Transició energètica”
Diàleg entre:
Joan Herrera, jurista expert en medi ambient i gestió energètica
Assumpta Farran, física de l’atmosfera
Presenta i modera: Laura Diéguez, tècnica de Sostenibilitat de CCOO de Catalunya

Dimecres, 8 de juliol del 2020

9.30 – 11 h
“Transicions ecosocials: la tecnologia i els valors”
Diàleg entre:
Joan Torrent, professor d’Economia i director del Grup d’Investigació Interdisciplinària de TIC (i2TIC) de la Universitat Oberta de Catalunya
Alba del Campo, assessora de Transició Energètica a l’Ajuntament de Cadis
Presenta i modera: Alba Garcia, secretària de les Dones i Polítiques LGTBI de CCOO de Catalunya

11 – 11.30 h
Pausa cafè

11.30 – 13 h
“Repte demogràfic i projecte de vida”
Taula rodona:
Juan Antonio Módenes, geògraf i investigador del Centre d’Estudis Demogràfics de la Universitat Autònoma de Barcelona
Guillem Domingo, tècnic d’habitatge de l’Observatori DESC
Mercè Civit, treballadora social i membre de la Junta de Govern del Col·legi Oficial de Treball Social de Catalunya
Presenta i modera: Toni Mora, secretari de Política Territorial, Acció Social, Barcelonès i Migracions de CCOO de Catalunya

13 – 13.30 h
Cloenda de l’escola
Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya

Es podrà seguir l’Escola d’Estiu de forma presencial (aforament limitat) i telemàtica a la web www.ccoo.cat (via canal www.youtube.com/user/ccoocatalunya).

Feu clic per veure:
– El díptic de la 29a Escola d’Estiu de CCOO de Catalunya