Quatre jornades de vaga al 1r cicle d’Ed. Infantil

19 i 25 d’octubre, i 8 i 15 de novembre

Des de CCOO mostrem el nostre rebuig al bloqueig de la negociació d’un conveni col·lectiu que manté unes retribucions molt per sota de la formació i la responsabilitat de les treballadores i els treballadors del sector.

CCOO, sindicat majoritari en el sector, exigim, després de més de dos anys de reunions sense avanços, el desbloqueig de la negociació col·lectiva, imposat per la indolència i la intransigència d’unes organitzacions patronals que pretenen perpetuar la situació de precarietat en la qual es troben milers de treballadores i treballadors, aprofundint d’aquesta manera en la bretxa salarial per qüestió de gènere. Les seves retribucions i condicions laborals no es corresponen amb la responsabilitat que assumeixen i la formació que se’ls exigeix, i són especialment impròpies per als qui realitzen activitats de docència en aquesta etapa preescolar.

A Catalunya, a més a més, CCOO volem denunciar el caràcter clarament abusiu dels serveis mínims decretats per la Generalitat. Sembla que aquest és un “servei essencial” només a l’hora de dificultar l’exercici del dret de vaga, no quan es tracta de regular les condicions laborals de les seves treballadores”.

Els dos primer dies de vaga, la Federació d’Educació de CCOO de Catalunya hem convocat concentracions: el 19 d’octubre a les 10.30 hores al davant del Departament d’Educació (Via Augusta, 252) i el 25, a la mateixa hora, davant del Palau de la Generalitat a la plaça Sant Jaume de Barcelona.