‘Compromis amb la formació (25 anys de la Fundació Paco Puerto)’ programa 299 de CCOO a Televisió de Catalunya

El programa número 299 de CCOO a Televisió de Catalunya porta per títol Compromís amb la formació (25 anys de la Fundació Paco Puerto) i s’ha emès el dilluns 13 de maig del 2023, al Canal 33.

La Fundació Paco Puerto, formació i treball, de CCOO de Catalunya celebra aquest any el 25è aniversari. I ho fa consolidant la tradicional aposta del sindicat per a la formació professional dels treballadors i les treballadores al llarg de la vida, però també adaptant les eines de la formació als canvis que hi ha en el món del treball a gran velocitat. Treballadors i treballadores, professors, orientadors i alumnes ens expliquen en aquest programa la importància de la formació i el paper fonamental que hi té la Fundació Paco Puerto de CCOO.

L’any 1988 CCOO de Catalunya va apostar per tenir un paper actiu en la promoció de la formació professional dels treballadors i les treballadores de Catalunya. Així va néixer el Centre de Formació i Promoció Ocupacional Ceprom, que deu anys després, el 1998, es transformaria en la Fundació Paco Puerto, que ara ha fet 25 anys. El nom de Paco Puerto volia reconèixer la tasca feta per una de les persones que més va contribuir a l’impuls de les polítiques d’ocupació del sindicat. L’objectiu era gestionar la formació de manera professionalitzada amb les garanties de qualitat i transparència com a millor model per oferir un servei eficaç al conjunt de treballadors i treballadores de Catalunya.

La Fundació Paco Puerto pretén promoure la formació dels treballadors i treballadores desocupats, adequant-la a les necessitats del mercat de treball, millorar les condicions i les capacitats dels treballadors i treballadores en actiu perfeccionant la seva qualificació professional, i assessorar i orientar els treballadors i treballadores en general, sobre altres possibilitats i alternatives d’ocupació. I sempre amb l’objectiu de contribuir a la igualtat d’oportunitats dels treballadors i les treballadores.

Podeu veure el programa Compromis amb la formació en aquest enllaç.

Altres programes a https://www.ccoo.cat/programa-de-ccoo-a-tvc/