CCOO rebutja la proposta d’Amazon de traslladar l’activitat de la planta de Martorelles, i denuncia que el trasllat és un ERE encobert

Després de la reunió mantinguda aquest matí amb la direcció d’Amazon al centre logístic de Martorelles, en la que la representació dels treballadors ha estat informada de la voluntat de l’empresa de traslladar la seva activitat als centres de Saragossa i Figueres, a Girona, des de CCOO volem manifestar el nostre frontal rebuig a aquest trasllat, que afectarà una plantilla de casi 1000 persones, així com un gran nombre de llocs de treball indirectes.

Des de CCOO denunciem que l’anunci del trasllat no s’emmarca en la política d’acomiadaments que ha anunciat recentment l’empresa, ni tampoc no obeeix a les causes organitzatives que ha aduït la direcció, sinó a la voluntat de forçar els treballadors i treballadores a acollir-se a convenis de referència menys avantatjosos, com són els de les dues províncies esmentades, o a donar-se de baixa voluntàriament del lloc de feina, per tal d’abaratir-ne els costos a l’empresa, tant econòmics com reputacionals. No acceptarem que els acomiadaments o les baixes forçoses que produeixi aquesta decisió els surtin barats.

A més, CCOO recorda les inversions que des del territori s’han fet per facilitar l’establiment del centre de Martorelles, així com les facilitats que les diverses administracions han posat al gegant de les vendes per establir-se en un punt que en el seu moment es va considerar estratègic per a la distribució de mercaderies. Per aquesta raó, si Amazon persisteix en la seva voluntat de dur a terme aquest trasllat, instem a la Generalitat i a l’Administració local a que plantegin de bon principi una estratègia de reindustrialització. Per a CCOO, el model de negoci d’Amazon és un model extractiu que no aporta valor al territori, sinó que n’usa intensivament els recursos durant un període molt limitat de temps i sense voluntat d’arrelament.