El comitè denuncia manca de transparència i coaccions als representants sindicals
La direcció de RDM Barcelona Cartonboard ha anunciat la intenció de tancar la fàbrica de Castellbisbal, al Vallès Occidental. Aquesta planta, que forma part del grup italià Reno de Medici, es dedica majoritàriament a la fabricació de cartró per a envasos alimentaris i productes farmacèutics. Hi treballen 237 persones.
Davant aquest anunci, el comitè d’empresa d’RDM ha traslladat la seva profunda preocupació pel seu impacte sobre tota la plantilla i, lògicament, sobre les seves famílies, generant fortes incerteses sobre el seu futur.
Els membres del comitè denuncien que no ha existit un diàleg sincer per part de la direcció de l’empresa i que, fins i tot, s’hi han generat coaccions a la representació sindical. CCOO rebutja aquest nou tancament d’una empresa de la indústria paperera catalana.
Però aquest cas resulta especialment greu davant la manca de transparència per part de la direcció d’RDM i per les pressions a les persones que representen legalment a la plantilla.
El sindicat també exigeix el respecte a la normativa laboral i a les condicions establertes per la legislació i els plans en matèria de reindustrialització. De manera concreta, cal aplicar el Reial decret 608/2023, aprovat pel Govern de l’Estat amb l’objectiu de mantenir l’ocupació en situacions de crisis cícliques o sectorials, com l’actual.
CCOO insta a la direcció d’RDM Barcelona Cartonboard i a la Secretaria d’Indústria de la Generalitat de Catalunya a obrir urgentment una taula de reindustrialització, que hauria de ser el veritable marc de negociació adient per garantir noves oportunitats a treballadores i treballadors.
