CCOO presenta l’informe “Observatori social de les persones grans per un envelliment actiu, 2022”

CCOO de Catalunya ha presentat aquest matí les conclusions de l’informe “Observatori social de les persones grans per un envelliment actiu, 2022”, elaborat per la Fundación 1º de Mayo i la Federació de Pensionistes de CCOO.

Han participat en la presentació Juan Sepúlveda, secretari general de la Federació de Pensionistes i Jubilats de CCOO, i Jaume Gabarró, secretari general de la Federació de Pensionistes i Jubilats de CCOO de Catalunya.

El gener del 2022 Catalunya tenia una població de 7.747.709 persones (el 16,3 % de l’Estat espanyol) i un creixement de 7.951 habitants respecte de l’any 2021. A l’observatori que presentem a escala estatal, per primera vegada es recullen dades de la implicació de la gent gran davant dels reptes que suposa el canvi digital. Algunes d’aquestes dades són:

• Persones grans que fan ús del telèfon mòbil: 80 %
  • Persones grans que fan ús d’Internet: 75 %
  • Persones majors de 75 anys que utilitzen Internet: 38 %
  • Persones grans que utilitzen Internet almenys un cop a la
    setmana: 70 %
  • Persones grans que fan servir Internet durant almenys cinc