CCOO i UGT de Lleida denuncien les condicions laborals del sector del transport de viatgers

CCOO i UGT han anunciat la convocatòria d’una concentració davant de l’estació d’autobusos de Lleida el pròxim divendres 17 d’octubre, de 10.30 a 11.30 h, per denunciar les condicions laborals del sector del transport de viatgers a la província de Lleida. Els treballadors i treballadores del sector alerten que Lleida és considerada la “Ventafocs del transport de viatgers” a Catalunya, amb salaris mensuals 400 € inferiors respecte de Barcelona, Girona o Tarragona, i se situa com el cinquè territori del sector amb els sous més baixos d’Espanya.

A més, denuncien jornades laborals que poden arribar a 12-14 hores amb retribucions que freguen el salari mínim interprofessional, mentre la patronal només ha ofert un increment salarial del 4 %, molt per sota del 7-8 % que s’aconsegueix en altres sectors. Els sindicats recorden que, tot i que la patronal pretén mantenir els salaris baixos, la seguretat i la vida dels usuaris del transport públic valen molt més. Amb aquesta concentració, CCOO i UGT reivindiquen condicions laborals dignes, salaris justos i respecte pels drets dels treballadors i treballadores del sector.

Convocatòria:

-Dia: Divendres 17 d’octubre del 2025

-Hora: de 10.30 a 11.30 h

-Lloc: estació d’autobusos de Lleida

Afilia’t! Contacta