CCOO de Catalunya signa un acord amb una cooperativa de repartiment a domicili, creada per un grup de treballadores i treballadors ‘riders’

CCOO de Catalunya, en el marc de la feina que realitza a l’àmbit de l’economia social i solidària, ha signat avui un acord pioner d’informació i assessorament amb la cooperativa de repartiment 2GoDelivery, creada per treballadores i treballadors riders.

La cooperativa de repartiment 2GoDelivery és un projecte que té com a objectiu oferir un servei de repartiment en condicions laborals dignes, en l’àmbit local i de manera sostenible i ecològica. Amb la mirada posada en l’extensió d’aquesta xarxa comunitària de delivery per tot Catalunya, aquesta iniciativa compta amb el suport de l’entitat GATS, un projecte per a l’economia social. També, a través d’aquesta entitat del Prat del Llobregat, el projecte ha rebut el suport del programa Singulars de la Generalitat de Catalunya i de Labesoc, el laboratori d’economia social i solidària que té el suport de l’Ajuntament del Prat de Llobregat.

CCOO de Catalunya, com a sindicat sociopolític, defensem els interessos de les persones treballadores dins i fora de l’empresa i treballem per generar espais que ens ajudin a aconseguir una societat més justa, democràtica i participativa. És en aquest marc que apostem per confluir amb entitats que comparteixin el nostre concepte de model social, com ho són les entitats de l’economia social i solidària i el cooperativisme.

En aquest sentit, el sindicat dona suport a les persones treballadores que vulguin organitzar-se dins l’economia social i solidària per millorar les seves condicions laborals i de vida. Aquest és el cas de les treballadores i treballadors d’empreses de repartiment de plataformes digitals, més coneguts com a riders, que participen en aquest projecte.

Tal com denunciem des de fa temps, el treball en empreses de plataformes digitals es fa en condicions laborals de gran precarietat laboral i manca de drets, que recorden condicions laborals del segle XIX. De fet, l’estiu passat vam organitzar la primera vaga a l’Estat convocada formalment en una empresa de plataforma, pionera també en l’àmbit europeu, en el qual les principals reclamacions eren accés a un lavabo, poder agafar aigua potable i la contractació laboral directament amb l’empresa Glovo.

CCOO de Catalunya defensa els drets de les persones treballadores als centres de treball, i també acompanya iniciatives que apostin pel treball digne i, en definitiva, per la millora de les condicions de vida de la gent treballadora. A més, treballa per la integració de totes les realitats del treball, i l’economia social i solidària no n’és una excepció, ja que contribueix a la millora de la qualitat de vida de la gent i a la democratització de l’economia.