CCOO de Catalunya negocia amb la representació dels treballadors i treballadores les mesures per reduir la despesa per tal d’adaptar-se a la disminució d’ingressos

El sindicat ha presentat avui un expedient de regulació d’ocupació davant del Departament d’Empresa i Ocupació

CCOO de Catalunya, en el marc de les negociacions amb el comitè de treballadors i treballadores, ha presentat avui al Departament d’Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya una proposta d’expedient de regulació d’ocupació.

L’expedient s’ha presentat d’acord amb la normativa prèvia a la reforma laboral aprovada pel Govern del Partit Popular i té per objecte adequar la despesa del sindicat a la nova realitat econòmica. La presentació de l’expedient s’emmarca en el procés de negociació amb el Comitè de treballadors i treballadores com a representació legal.

L’afectació a persones es farà a partir de criteris de voluntarietat, reducció de jornada, accés a jubilacions avançades i altres mesures que minimitzin el nombre de persones afectades.

La disminució d’ingressos és conseqüència del canvi de quota de persones en actiu a persones en situació d’atur (reducció del 50% de la quota d’afiliació), a la desafiliació i dificultat de noves afiliacions per la caiguda de la població assalariada, que és la nostra principal font d’ingressos.

D’altra banda també han caigut els ingressos provinents de les administracions públiques per les tasques de caire sindical, social o institucionals que desenvolupem per al conjunt de treballadors i treballadores.