Acord en l’ERO de BBVA que rebaixa en 863 les persones afectades

S’ha aconseguit un acord en l’ERO plantejat al BBVA que rebaixa l’afectació per sota de les 3.000 persones, aconsegueix la major adscripció voluntària i sense clàusula d’equilibri generacional. Un text que es desmarca molt positivament als signats en els últims temps en el sector i que marca el camí dels que seguiran a aquest.

Des de CCOO s’ha enfocat des del primer dia aquest acomiadament col·lectiu, en què BBVA plantejava la baixa forçosa de gairebé 4.000 persones, en tres línies de defensa: Rebaixar el nombre de persones afectades (inicialment 3.798), que l’adscripció voluntària pogués arribar al 100% dels casos i que no hi hagués clàusula d’equilibri generacional. Gràcies a la fermesa del sindicat i a la mobilització de la plantilla, s’ha aconseguit rebaixar 863 afectacions, fixant-se en 2.935. A la xarxa, que concentrava un 80% de l’afectació, han rebaixat la xifra inicial en un 35%. També s’ha aconseguit un ampli catàleg d’opcions de sortida, que ha de permetre que no hi hagi cap sortida forçosa. S’ha eliminat la clàusula d’equilibri generacional que obligava a la sortida del 50% dels afectats i afectades menors de 50 anys.

En aquest acord, es produiria una sortida prevista d’un 72% de majors de 50 anys i un 28% de menors d’aquesta edat. Sobre la base d’aquests objectius, CCOO ha apostat clarament per la signatura d’aquest acord.

Feu clic per veure tot el comunicat de l’acord