1 de Maig del 2021

El país està en deute amb la gent treballadora

El Primer de Maig del 2020 es va produir en ple confinament. CCOO i UGT vam reclamar la necessitat de protegir les persones i de reforçar els serveis públics. Vam reivindicar el valor insubstituïble del treball, de les treballadores i treballadors, per preservar la vida.

Ha transcorregut un any molt dur, i els serveis públics i els essencials encara mostren que són imprescindibles. Per això, des dels sindicats de classe fem un reconeixement explícit a totes les persones treballadores que han format part d’aquests serveis essencials, que han estat salvant vides, tenint cura de la nostra gent gran a les residències, garantint la producció i el subministrament d’aliments i altres productes necessaris, efectuant serveis de neteja i manteniment, contribuint a la seguretat de les persones, portant a casa el que necessitàvem i garantint la mobilitat i la informació, entre d’altres.

Després de més d’un any de crisi sanitària i econòmica, moltes persones es troben avui en situació de necessitat. El reconeixement als treballadors i treballadores s’ha de concretar en la millora de les seves condicions de treball. El país té un deute amb la seva gent treballadora. El país també té un deute amb les persones immigrades que han treballat sense papers durant la pandèmia o que han perdut la seva feina i han quedat fora de qualsevol compensació o protecció. CCOO i UGT reclamem la seva regularització immediata.

Una vegada iniciada la vacunació, és urgent posar en marxa l’agenda social pendent i compromesa amb els agents socials i amb la ciutadania. És el que toca i és el que exigim.

Ara toca pressionar en els diferents àmbits de negociació per fer valer el món del treball i les activitats essencials.

Concentració a Barcelona
Via Laietana (davant de Correos)
11.30 h

Concentració a Tarragona