CCOO i UGT denuncien la insuficient cobertura de les plantilles als centres de treball de Correos a Catalunya

Concentració demà dijous, 5 de novembre, a les 9 hores, davant l’edifici de Correos de Terrassa (plaça de Mossèn Jacint Verdaguer, 16)

Actualment en molts centres de repartiment i oficines no es cobreix entre el 30 % i el 40 % de la plantilla. Ambdós sindicats continuen amb les concentracions de protesta als centres de treball més afectats per la falta de contractació.

CCOO i UGT, sindicats majoritaris de Correos a Catalunya, continuaran aquest dijous, a les 9 hores, a la Unitat de Repartiment 1 de Terrassa (plaça de Mossèn Jacint Verdaguer, 16), amb el procés de mobilitzacions per denunciar la falta de cobertura de plantilla a les unitats de repartiment -urbanes i rurals-, oficines i centres de tractament postal de tot Catalunya.

Aquesta injustificada retallada en el volum de contractació repercuteix directament en les condicions laborals dels treballadors i treballadores de Correos, per la sobrecàrrega de treball, que suposa un risc per a la salut i perjudica la qualitat del servei als ciutadans i ciutadanes de Catalunya, que han de sofrir llargues cues a les oficines i retards en la recepció dels enviaments.

La unitats de repartiment número 1 i 3 de Terrassa compten amb un total de 53 seccions de repartiment, i en l’actualitat 18 d’aquestes seccions estan sense cobertura, la qual cosa origina sobrecàrregues de treball entre la plantilla de Correos i una pèrdua en la qualitat del servei públic de Correos, amb una acumulació d’enviaments de 12.000 notificacions, enviaments de correspondència ordinària i paqueteria.

CCOO i UGT continuarem exigint la cobertura de la plantilla de Correos amb contractació suficient per garantir les condicions laborals dels treballadors i treballadores i un servei postal de qualitat als ciutadans i ciutadanes de Catalunya.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 4 de novembre de 2020