Demà dijous, 1 d'octubre, a les 12 h, davant la seu de Foment del Treball (Via Laietana, 32, de Barcelona)

Concentració en defensa del sector de la dependència

Demà dijous, 1 d’octubre, a les 12 h, la Federació de Sanitat de CCOO de Catalunya convoca una concentració a Barcelona en defensa del sector de la dependència, amb el lema “Posem cara a la dependència”.

Es farà (amb mesures de seguretat per la pandèmia de COVID-19) demà davant de la seu de la patronal Foment del Treball a Barcelona (Via Laietana, 32), per reclamar un conveni just i per la millora de ràtios i resta de condicions laborals de les treballadores i treballadors del sector.

La protesta s’emmarca en la campanya de mobilitzacions a la dependència i la geriatria per exigir al Govern que aprengui de tot el que ha passat amb la crisi del coronavirus, on s’ha destapat de la manera més cruenta possible la precarietat d’aquest sector, a sobre altament feminitzat.

La Federació de Sanitat vol que es reconegui la vàlua de les professionals amb una millora de les ràtios, per tal de donar una millor assistència i qualitat a les persones que viuen a diari a les residències, tot demanant una implicació de la societat per a la defensa d’aquest sector tan mercantilitzat i que sembla que preocupi poc a les administracions.

Per a CCOO, el conveni ha d’ajustar-se a les necessitats reals de Catalunya, on malgrat que es treballen quaranta hores setmanals, les treballadores no poden arribar a final de mes després de cuidar la nostra gent gran i sense permís per anar a una visita mèdica.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 30 de setembre de 2020