El Comitè de Nissan s’ha reunit amb el president del Parlament de Catalunya i li ha demanat anar tots a una per aconseguir la continuïtat de les plantes catalanes

Aquest dijous, 11 de juny, la plantilla farà una nova mobilització a Barcelona

Aquest matí, els portaveus sindicals de les plantes de Nissan de la Zona Franca i de Montcada i el president del Comitè d’Empresa de la Zona Franca s’han reunit amb el president del Parlament de Catalunya, Roger Torrent. En aquesta reunió li han traslladat dues qüestions importants.

D’una banda, li han exposat la necessitat d’anar tots a una (administracions, institucions i agents socials) per aconseguir la continuïtat de les plantes de Nissan a Catalunya i dels llocs de treball, una qüestió que passa per pressionar l’aliança, concretament Renault, perquè aposti per les fàbriques catalanes.

D’altra banda, han demanat a Roger Torrent que el Parlament aprovi una resolució per instar de manera urgent el Govern espanyol a derogar la reforma laboral, una mesura urgent per garantir que es requereixi l’autorització de l’Administració quan Nissan decideixi presentar un ERO per a l’extinció de tots els llocs de treball.

En aquest escenari, les plantilles de Nissan preparen una nova acció de mobilització a Barcelona demà dijous, 11 de juny, per exigir la continuïtat de les plantes i defensar els llocs de treball. Els comitès han convocat les treballadores i treballadors a les 18.30 h, a l’avinguda Reina Maria Cristina (a l’altura de les torres venecianes). A les 19 h tenen previst fer la lectura de dos manifestos: un en japonès adreçat al president de Nissan, Makoto Uchida, i l’altre en francès dirigit a la direcció de Renault.

Barcelona, 10 de juny de 2020