Els comitès de Nissan faran una acció a Barcelona per reivindicar el futur de la multinacional a Catalunya

Avui s’han reunit amb el secretari general d’Indústria, que els ha traslladat el compromís del Ministeri en defensa de les plantes de Nissan i dels llocs de treball

Els comitès d’empresa de Nissan estan preparant una acció per reivindicar el futur industrial i dels llocs de treball de les fàbriques que la multinacional té a Catalunya, una acció que tindrà lloc aquest dimarts, 26 de maig, a partir de les 20 h, a la plaça de Sant Jaume de Barcelona. Amb aquesta acció pretenen denunciar la situació d’incertesa en què es troben les plantilles de Nissan, en espera que la multinacional aclareixi els seus plans de futur, ja que hi ha en risc més de 20.000 llocs de treball.

Precisament aquest matí, els comitès de Nissan s’han reunit per videoconferència amb el secretari general d’Indústria del Ministeri d’Indústria. En aquesta trobada han exposat els objectius de la seva lluita i la necessitat d’anar tots a l’una per forçar la multinacional a apostar per les plantes que té a Catalunya i al conjunt de l’Estat.

Des del Ministeri els han manifestat la preocupació de l’Administració per la situació de Nissan i els han confirmat que estan treballant de manera coordinada amb la resta d’administracions (Generalitat, Ajuntament de Barcelona i Consorci de la Zona Franca) per convèncer la multinacional que mantingui la seva activitat a Catalunya, i que li posaran totes les traves possibles en cas que decideixi marxar. A més, els han explicat que han iniciat contactes a escala europea per recollir suports per a la plantilla de Nissan i pressionar la multinacional perquè es quedi. El Ministeri d’Indústria espera convèncer Nissan que faci les inversions necessàries a les plantes catalanes per adaptar-les a la necessària transformació del sector i garantir així la seva continuïtat.

D’altra banda, la pressió de la demanda judicial presentada pels comitès de Nissan contra l’empresa per vulneració del dret de vaga ha donat els seus fruits. La direcció de la Zona Franca els ha comunicat que no aplicarà l’ERTO, sinó un permís retribuït per a la plantilla afectada.