CCOO denuncia que queda massa gent sense cobrar la seva prestació

Malgrat l’esforç del SEPE i de la contractació de més de 80 assessors/es suplementaris, no s’està donant cobertura a les reclamacions de moltes treballadores i treballadors que en alguns casos no han cobrat des del març

Ahir CCOO de Catalunya va passar un nou document amb reclamacions col·lectives a la direcció del SEPE-Servicio Público de Empleo Estatal. Ja són més de 230 els noms d’empreses que s’han traslladat al SEPE perquè es revisin els expedients de regulació i les prestacions associades, i són més de 15.000 els treballadors i treballadores afectats. Si bé s’ha constatat una millora clara en l’agilització de les transferències de les prestacions mitjançant el conveni entre el servei públic estatal i les entitats financeres, segueix sense solucionar-se la gestió de les reclamacions. Empreses com EUREST, Vuitton o Roca tenen a dia d’avui plantilles que majoritàriament no han cobrat o han cobrat parcialment i en alguns casos des del març. Això comporta extrema vulnerabilitat i insolvència per a massa llars treballadores que no demanen un ajut, sinó una prestació per la qual han cotitzat i que els correspon.

CCOO de Catalunya valora molt positivament la dedicació i esforç de la plantilla del SEPE en el seu conjunt. En la recent reunió de la Comissió Executiva de l’organisme públic, aquest va traslladar dades com la contractació de 80 assessors/es suplementaris, la intensitat en la tramitació d’expedients, els problemes existents (70 % dels casos) amb les dades facilitades per les empreses, però també sobre el col·lapse en l’atenció personalitzada i en el seguiment de les reclamacions. Però malgrat agrair aquesta informació i respectar l’evident compromís, hem de dir que no és suficient. Des de CCOO de Catalunya reclamem una vegada més recursos immediats i una millor coordinació entre serveis públics d’ocupació per a facilitar:
– Que s’atenguin les reclamacions i es resolguin per reconèixer el dret i facilitar el cobrament de la prestació al més aviat possible.
– Que en el cas de reclamacions col·lectives com les que facilita CCOO de Catalunya, es contacti amb les empreses per solucionar amb diligència els errors existents.
– Que es recuperi l’atenció telefònica, perquè hi ha molta gent que no pot utilitzar mitjans telemàtics i la bretxa digital no pot comportar una minva en l’exercici dels drets.
– Que es prevegi la possibilitat de donar prioritat a les bases reguladores baixes i a la data de presentació de la reclamació per anticipar situacions d’insolvència.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 22 de maig de 2020