CCOO, UGT i IAC exigeixen la convocatòria de la Mesa General de Negociació de la Funció Pública

Negociació de les condicions de la desescalada

CCOO, UGT i IAC reclamem la convocatòria ja de la Mesa General de la Funció Pública per encetar una vertadera negociació de les condicions del desescalada i el retorn progressiu al treball presencial. Amb posterioritat, caldrà la convocatòria de les diferents meses sectorials i de personal laboral per anar concretant aquestes condicions d’acord amb la situació, característiques, problemes i necessitats de cada un dels col·lectius de treballadores i treballadors de la Generalitat.

Els sindicats de la Mesa General no assistirem a la trobada que el conseller Puigneró ha convocat per a aquest proper dilluns amb alguns dels sindicats presents a algunes meses sectorials de negociació.

No podem oblidar que tant els increments de l’1 % dels anys 2016 i 2017, així com els dels exercicis 2018, 2019 i 2020 i els plans de consolidació d’ocupació van ser signats per a totes les administracions, i nosaltres seguim patint retallades, ja que ens neguen els fons addicionals i incompleixen els plans d’ocupació. A més, per acabar-ho d’emmarcar, pretenen fer un reconeixement a una part dels empleats i empleades públics amb els fons addicionals, en un exercici de cinisme espectacular. Si volen reconèixer la tasca dels empleats i empleades públics, que tornin ja tot el que ens van treure.

D’entrada, no entenem per què una convocatòria d’àmbit sectorial quan es tracta d’una situació d’àmbit general i se’ns havia anunciat la possibilitat d’una convocatòria del conseller per parlar del procediment de desconfinament. La situació actual requereix que es reuneixi la Mesa General amb l’objectiu d’abordar les millors condicions pel progressiu retorn al treball presencial, i el retorn del deute que aquest Govern té amb els seus empleats i empleades públics, que, una vegada per totes, actuïn en benefici de treballadores i treballadors i de la ciutadania a qui es deuen.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 11 de maig de 2020