CCOO reclama al Govern que reconegui la tasca dels treballadors i treballadores dels serveis públics i els pagui tot allò que els deu

Amb l’aprovació dels pressupostos de la Generalitat aquest divendres

Aquest divendres està previst que el ple del Parlament aprovi els pressupostos de la Generalitat. CCOO entenem que tan bon punt s’hagin aprovat, el Govern ha de posar en marxa el pagament del 60 % pendent de la paga extra del 2013 que encara deu a les treballadores i els treballadors de la Generalitat.

I l’ha de posar en marxa per pagar aquest deute en la propera nòmina. En tot cas, ho volem cobrar abans de l’estiu. No valen excuses.

Estem vivint moments molt difícils. Moments en què es demostra, es torna a demostrar per si encara a algú li calia, la importància cabdal dels serveis públics per guarir les condicions de vida de les persones.

Ara que tant es parla de reconeixement a qui està en primera línia donant resposta a la crisi de la COVID-19, CCOO volem recordar que el millor reconeixement a les empleades i empleats públics (també en l’àmbit de l’empresa privada, és clar) és que se’ls pagui el que se’ls deu. I se’ls deu des de fa massa anys. Estem parlant d’un deute pendent, encara, de la passada crisi.

CCOO reclamem que el reconeixement del paper dels serveis públics i de les persones que hi treballen ha de passar pel pagament ja d’aquest 60 %. I també per garantir les condicions de treball amb seguretat, per garantir, per sobre de tot, les mesures de protecció necessàries en defensa de la salut i la vida de les persones. Aquest serà el millor reconeixement.

CCOO seguim reclamant les mesures de protecció adequades per afrontar aquesta pandèmia de coronavirus. Estem parlant de reconeixement i protecció a les persones que garanteixen el funcionament de la societat. El Govern ha d’estar a l’altura.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 21 d’abril de 2020