CCOO denunciarà a Inspecció de Treball els incompliments de les mesures de seguretat als centres de treball i demana a la Generalitat la dotació dels recursos necessaris per donar-hi resposta

El sindicat valora el document de mesures preventives pactat en l’àmbit del Consell de Relacions Laborals

CCOO de Catalunya està seguint de molt a prop el retorn dels treballadors i treballadores que s’han d’incorporar avui a l’activitat després de la finalització del permís retribuït recuperable. Les dades de què disposa aquest sindicat mostren que estem tornant a la situació anterior al 30 de març, fins i tot havent-se reduït, tal com demostren les dades d’ús dels transport públic.

A CCOO li preocupa sobretot la represa de l’activitat en aquelles petites i mitjanes empreses on no hi ha representació sindical, per poder fer un seguiment adequat del compliment de les mesures de seguretat. Per això, el sindicat considera molt important el document pactat amb les patronals catalanes i el Govern de la Generalitat en l’àmbit del Consell de Relacions Laborals, en què es donen algunes recomanacions de mesures preventives imprescindibles als llocs de treball, com, per exemple, el distanciament de 2 metres entre persones i sobretot continuar prioritzant el teletreball i el mínim d’incorporació de persones treballadores en aquestes activitats productives.

CCOO està seguint també la situació del transport públic, i sembla que no hi ha hagut gaires aglomeracions. La dada de la xarxa de metro oferta aquest matí per TMB parla d’un 6 % inferior a la de la darrera setmana de març, fet que demostra que no s’ha produït un augment considerable de l’activitat i la mobilitat després de la Setmana Santa. Per això són molt importants les mesures de flexibilització quant als horaris d’entrada i sortida de la gent treballadora que s’han pactat en el document de recomanacions del Consell de Relacions Laborals.

CCOO continua insistint que és imprescindible la dotació de tots els recursos necessaris perquè, en aquells casos on s’hagin de denunciar a la Inspecció de Treball irregularitats o incompliments en mesures de seguretat, hi hagi l’autoritat competent que pugui aturar aquesta activitat en aquests centres productius. En aquest sentit, CCOO demana al Govern de la Generalitat que posi en coordinació les forces de seguretat, els Mossos d’Esquadra o la Guàrdia Urbana amb la Inspecció de Treball i Seguretat Social per si cal la seva actuació.

CCOO ha posat en marxa una campanya de denúncia a la Inspecció de Treball, per a tots aquells treballadors i treballadores que considerin que s’estan incomplint les mesures de seguretat. CCOO està al seu costat per denunciar aquestes situacions. Recordem que el sindicat ja ho està fent on cal, com va ser el cas de SEAT aquest cap de setmana quan la direcció tenia la intenció de reincorporar a la feina una part de la plantilla sense les mesures de seguretat imprescindibles.

El sindicat continua plenament actiu, obert i disponible per a tots els treballadors i treballadores a través de l’atenció telefònica (933100000) i a través de la consulta en línia (https://consulta.ccoo.cat).

CCOO recorda que ens hi juguem moltíssim aquests dies. No és fàcil superar aquesta crisi sanitària i, per aquesta raó, el sindicat incideix que hem d’estar tots a l’altura del que es necessita en una situació extrema com la que estem vivint. En aquest escenari, CCOO vol tornar a destacar la seva preocupació per la situació de precarietat que existeix en alguns centres de treball i les dificultats de complir les normes de seguretat i salut ja abans d’aquesta crisi sanitària, situació que ara es pot agreujar.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 14 d’abril de 2020