Adreçades a la Inspecció de Treball a Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona

CCOO interposa denúncies per incompliment de normativa sobre prevenció de riscos laborals a diferents centres hospitalaris de Catalunya

La Federació de Sanitat de CCOO de Catalunya ha interposat denúncies a la Inspecció de Treball per incompliment de la normativa vigent en matèria de prevenció de riscos laborals a diferents centres hospitalaris de Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona.

Davant la situació de crisi sanitària del coronavirus causant de la COVID-19, CCOO observa mancances de protecció que posen en risc la seguretat i la salut del personal sanitari i no sanitari al sectors del SISCAT, sanitat privada i sector de la dependència.

La manca d’equips de protecció individual (EPI) eficaços als centres sanitaris i la utilització de materials insegurs ha provocat un alarmant increment de contagis entre els professionals sanitaris: en el cas de Catalunya, s’eleva fins al 17,37 % sobre el total de positius per COVID-19, segons dades del Departament de Salut.

CCOO es refereix a centres hospitalaris de Barcelona (Hospital de Sant Joan Despí Moisès Broggi a Sant Joan Despí; Benito Menni CASM; Hermanas Hospitalarias del Sagrado Corazón de Jesús a Sant Boi; Fundació Privada Hospital - Asil de Granollers a Granollers; Consorci Hospitalari de Vic a Vic; Consorci Sanitari del Maresme a Mataró; Patronat Municipal Assistencial de Sant Joan de Vilatorrada - Residència d'avis l'Atzavara a Sant Joan de Vilatorrada; Fundació Assistencial Mútua Terrassa FPC (centres atenció primària i consultoris de Terrassa, Rubí, Sant Cugat, Valldoreix, la Floresta, Viladecavalls, Olesa de Montserrat i Ullastrell); Hospital Universitari Mútua Terrassa a Terrassa; i DomusVi Regina), Girona (Hospital Sociosanitari de Lloret de Mar, Corporació de Salut del Maresme i la Selva a Lloret de Mar; Hospital Sociosanitari Mutuam Girona; Hospital Santa Caterina - IAS; i Residència Les Vetes), Lleida (Residència Assistida Comtes d'Urgell a Balaguer; Residència Assistida per a Gent Gran Balàfia 1; i Hospital Universitari Arnau de Vilanova - ICS) i Tarragona (Residència Ballús, S.L., a Valls; Hospital de Sant Joan S.A.M. a Reus; Gestió i Prestació de Serveis de Salut).

CCOO (que està recopilant la informació a través de qüestionaris als sanitaris) s'adreça a la Inspecció de Treball perquè actuï d'urgència perquè requereixi als centres denunciats posar a disposició dels professionals mascaretes d’alta eficàcia tipus FFP2 o FFP3, ulleres de protecció ocular de muntura integral o protector facial completa, guants i bates impermeables.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 9 d'abril de 2020