CCOO de Catalunya exigeix a Pedro Sánchez mesures sociolaborals urgents

“Les mesures laborals i econòmiques no poden esperar al pròxim Consell de Ministres”, ha declarat Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya.

A més de les mesures d’alerta sanitària, és necessari i absolutament urgent donar solucions a les treballadores i els treballadors afectats per la crisi del coronavirus.

CCOO, conjuntament amb UGT, va presentar al govern una proposta de mesures urgents de caràcter laboral, social i econòmic. La major part de mesures havien estat consensuades amb les patronals. El govern no n’ha recollit cap, i posposa tota decisió al pròxim Consell de Ministres.

CCOO s’ha proposat negociar mesures generals de protecció per evitar la individualització dels problemes i la multiplicació dels conflictes.
La prioritat absoluta és preservar l’ocupació, evitar els acomiadaments i protegir els treballadors i treballadores davant els ERTE i prohibir acomiadaments derivats de la crisi sanitària. Amb la normativa actual no és suficient. En aquest sentit, cal protegir les persones amb contracte fix discontinu. És necessari un conjunt de mesures laborals i de seguretat social per donar seguretat jurídica a les empreses i a les treballadores i els treballadors, i un fons extraordinari per cobrir-ne el cost.
Cal millorar les prestacions d’atur i facilitar-ne el cobrament sense exigir període de carència.
Cal assegurar el cobrament íntegre del salari a les persones en situacions d’aïllament. És imprescindible un procediment clar i segur per a la tramitació de les altes i les baixes.

Són necessàries mesures de conciliació per assegurar l’atenció a infants i a persones dependents que es troben a casa a causa de les mesures preventives que han decretat les autoritats.
Amb les mesures laborals és possible evitar una crisi social molt més gran.

Des de CCOO de Catalunya fem un reconeixement molt especial a tot el personal sanitari, que esta afrontant amb una enorme professionalitat i solidaritat aquesta crisi, i volem tornar a incidir en la voluntat de posar el nostre sindicat a disposició de les necessitats que es derivin d’aquesta crisi sanitària amb total corresponsabilitat.