Demà dimarts, 25 de febrer, a les 11.30 hores, a la seu del Col·legi de Periodistes a Barcelona (Rambla Catalunya, 10), en roda de premsa

Presentació de la Crida a un Pacte per l'Habitatge 2020-2030 a Barcelona

Foto Diferents entitats preocupades per la crisi de l’habitatge (CCOO de Catalunya, FAVB, ECOM, Taula del Tercer Sector, Fundació Arrels, Fundació APIP-ACAM; Entrepobles, Observatori DESC, la PAH i UGT de Catalunya) han elaborat el document “Crida a un Pacte per l’Habitatge 2020-2030” a Barcelona, que presentaran en roda de premsa demà dimarts, 25 de febrer, a les 11.30 hores, a la sala d’actes del Col·legi de Periodistes (Rambla Catalunya 10, principal).

El Pacte per l’Habitatge ha de ser un instrument per a què la societat civil, els sindicats de classe, les entitats, els col·lectius, els grups polítics i les institucions s’emplacin a assumir el Dret a l’Habitatge, perquè deixi de ser considerat una mercaderia i es comenci a valorar la necessitat de la construcció d’un sector públic de l’habitatge, tal i com ho hem fet amb l’educació i la sanitat.

La complexitat del conjunt de factors que incideixen sobre els preus de venda i del lloguer de l’habitatge ens donen una percepció molt diferent del que hauria de ser una política de regulació del mercat de l’habitatge, que per la seva complexitat s’hauria d’articular amb un conjunt de mesures complexes, un paquet de lleis i implicar les diferents administracions, locals, autonòmiques i de l’Estat. Els signants d’aquest pacte es comprometen a treballar els 21 factors que intervenen en el mercat de l’habitatge i les seves solucions.

Reclamem un Pacte per l’Habitatge que doni una resposta real, eficient i consensuada al problema de l’habitatge. Un pacte amb un abast mínim de 10 anys, que assumeixin els partits, les entitats socials, els sindicats i també el sector privat, així com totes les institucions començant pel govern de l’Estat -que ha de dedicar recursos importants-, la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Barcelona.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 24 de febrer de 2020