La plantilla d’IGT Solutions es manifestarà durant la Mitja Marató de Barcelona patrocinada per eDreams

40 treballadors i treballadores han estat sancionades amb acomiadaments i suspensions de sou per participar en una vaga el 19 de desembre

IGT Solutions, empresa subrogada d’eDreams, ha acomiadat 18 persones i suspès de sou i feina a 22 durant 60 dies per haver exercit el dret a vaga el 19 de desembre. Entre aquestes persones s’hi troben els membres  del comitè d’empresa, amb 13 membres i un delegat LOLS, dels quals 7 han estat acomiadats i 5 suspesos.

El passat juny, eDreams va subrogar tota la plantilla del seu centre de treball de la Zona Franca a l’empresa IGT. La manca de voluntat empresarial per mantenir els acords signats i l’empitjorament de les condicions laborals van ser els motius de la mobilització del 19 de desembre a les instal·lacions d’eDreams. La resposta de l’empresa no ha estat el diàleg, sinó la repressió generalitzada.

Des de CCOO creiem que cal evitar la deslocalització de la força de treball cap a països sense garanties socials, perquè això contribueix no només a la precarització del nostre mercat laboral, sinó també a l’explotació laboral de les persones més desfavorides.

És per això que el proper diumenge 16 de febrer, a les 11.30 hores, serem al punt d’arribada de la Mitja Marató de Barcelona d’eDreams (pg. Pujades/pg. Lluís Companys), per a fer visible el conflicte. El públic i la ciutadania tenen dret a saber a quin tipus d’empresa compra, i les institucions també han de saber a quin tipus d’empreses deixen patrocinar els diferents actes de ciutat.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 14 de febrer de 2020