Els delegats i delegades de CCOO i UGT del sector de mercaderies i logística es concentren dilluns davant la reunió de conciliació prèvia a la vaga convocada el 30 d’octubre

Els delegats i delegades de CCOO i UGT del sector de mercaderies i logística es concentraran el proper dilluns, 28 d’octubre, a les 10.15 hores a la seu de la Direcció General de Relacions Laborals i Qualitat en el Treball, carrer Sepúlveda 148 – 150, de Barcelona, on tindrà lloc una reunió de conciliació convocada per l’administració davant la vaga convocada el proper dimecres 30 d’octubre. La reunió ha estat convocada per l’administració després que avui no s’hagi arribat a cap acord en la reunió que ha tingut lloc al Tribunal Laboral de Catalunya amb els representants dels treballadors i les treballadores i la patronal del sector.

Davant la intransigència de les patronals en la negociació del Conveni de mercaderies i logística i després de nou anys d’intentar desbloquejar la situació, el sector, amb la representació de CCOO i UGT, s’ha sentit en l’obligació de convocar vaga, que tindrà lloc el proper 30 d’octubre. La patronal ha convidat la part social de la negociació a acceptar una jornada de dilluns a diumenge amb distribució irregular a canvi d’una actualització de salaris molt per sota dels increments de l’IPC. El salari segueix congelat després de nou anys i la idea de la patronal és que segueixi congelat si els sindicats no accepten la jornada de dilluns a diumenge.