Carta de solidaritat de CCOO de Catalunya a la revolta popular al Líban i al sindicat FENASOL

Des del 17 d’octubre, el Líban viu una revolta popular creixent que assoleix nivells sense precedents en la historia del país, on més de dos milions de persones de totes les confessions religioses han sortit al carrer a totes les ciutats. Tot el poble s’ha unit contra la corrupció, les mesures antisocials i la voluntat d’imposar més impostos sobre les classes mitjanes i populars. El poble libanès està al carrer per rebutjar les receptes del Banc Mundial i del poder financer i dels bancs.

CCOO de Catalunya manifesta la seva solidaritat amb la revolta popular i amb el nostre sindicat germà FENASOL, amb qui fa anys que treballem en projectes de cooperació sindical per millorar les seves condicions com a sindicat de classe i independent, i per organitzar el conjunt de la classe treballadora libanesa en totes les seves diversitats d’origen, tot i enfortint la cohesió social al país, on hi ha més d’un milió i mig de persones refugiades.

Donem suport al poble libanès i a la classe treballadora libanesa, així com a les mobilitzacions convocades per FENASOL per aconseguir els objectius de la revolta:
– Instaurar un règim no confessional.
– Recuperar els diners robats.
– Establir un sistema fiscal just, que sigui proporcional i que gravi més el gran capital i els interessos bancaris.
– Recuperar tots els mecanismes de la protecció social, assegurant a la ciutadania el dret a l’educació, la sanitat, el treball, l’habitatge, el transport públic, la jubilació i la protecció del medi ambient.
– Donar suport a l’economia nacional i els sectors productius com a alternativa al model actual, que ha destruït tot el que queda de les infraestructures, com l’electricitat, i ha causat més atur, més pobresa i l’emigració de la joventut i dels quadres preparats del país.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 21 d’octubre de 2019