Al mes de juliol només les dones incrementen les xifres de l'atur en gairebé 2.000 efectives

CCOO alerta de l'augment de l'atur al mes de juliol per primer cop des de fa 10 anys

Foto ATUR REGISTRAT CATALUNYA/ESPANYA
El mes de juliol de 2019 deixa una xifra de 358.830 persones registrades com a aturades a les oficines del Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC), el que significa una reducció interanual del 2,8% (10.294 aturats i aturades registrats menys que fa un any). A Espanya són 3.011.433 les persones que romanen desocupades, amb una reducció del 3,9%.

Respecte el mes anterior, l’atur registrat presenta un augment de 1.558 persones aturades (0,4%). La població menor de 25 anys registra un augment de 224 joves sense feina (1%) respecte l’any anterior i fa que a Catalunya hi hagi un total de 23.318 joves que cerquen feina sense èxit. No obstant, el caràcter estacional que defineix l’ocupació juvenil fa que respecte el mes de juny s’hagi aconseguit reduir l’atur en 566 joves (-2,4%).

Es redueix l’atur respecte el 2018 en un 2,8% però, tot i la disminució, Catalunya continua amb més de 358.000 persones que no troben feina. Malauradament, respecte el mes de juny, l’atur ha augmentat en més de 1.500 persones.

Trobeu el comunicat sencer en aquest enllaç.
02/08/2019