Demà dijous, 1 d'agost, a les 11 hores, a l'edifici El Sucre

CCOO convoca una concentració a Vic per la devolució de les quotes als falsos cooperativistes del sector carni

CCOO vol denunciar el retard injustificable en la devolució de les quotes pagades a la Seguretat Social pels falsos cooperativistes de Le Porc Gourmet. Al moment en què va ser reconeguda la seva relació laboral, com la data d’efecte es va situar mentre ells encara cotitzaven al règim de cooperativistes, l’empresa va cotitzar al Règim General, i és per això que tenen dret a que siguin retornades les quotes que van pagar al període on es reconeix la seva laboralització.

Mentre a d’altres comarques i altres llocs de l’Estat espanyol aquestes quotes han estat retornades, a Vic encara no s’han retornat i es desconeix quan es farà.

Els treballadors i treballadores de Le Porc Gourmet que van estar laboralitzats el passat 1 de setembre, gràcies a l’acord assolit, patien unes molt precàries condicions laborals en molts aspectes: jornades, seguretat i salut, vacances i permisos, i com no?, també salarials. S’ha de tenir en compte, doncs, que es tracta de persones en situació de vulnerabilitat social, i que les quotes a retornar per l’Administració poden significar quantitats econòmiques que oscil·len entre els 500 euros i els 2.000 euros, quantitats molt significatives.

Per aquests motius convoquem a treballadors i treballadores afectats a una concentració demà dijous, 1 d’agost, a les 11 hores, a la seu de la Seguretat Social de l’edifici El Sucre de Vic (c/Historiador Ramon d’Abadal, s/n).

A la concentració, en què es faran declaracions als mitjans de comunicació que ho demanin, comptarem amb la presència de Juan Jiménez, secretari general de CCOO d’Indústria del Vallès Oriental-Maresme-Osona, Lalo Plata, secretari general de CCOO del Vallès Oriental-Maresme-Osona, i José Antonio Hernández, secretari general de CCOO d’Indústria de Catalunya.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 31 de juliol de 2019