CCOO denuncia que l’onada de calor agreuja la climatització deficient del pavelló nord del recinte Mundet de la Diputació de Barcelona

Temperatures extremes

La Secció Sindical de CCOO a la Diputació de Barcelona ja va presentar l’any passat una denúncia davant la Inspecció de Treball pel manteniment i la climatització deficient a algunes unitats del pavelló nord del recinte Mundet, a Barcelona, que acull persones del programa Respir, d’atenció residencial temporal. Com a conseqüència, una inspectora d’aquest organisme va emetre un requeriment amb tot un seguit de mesures urgents i d’obligat compliment.

Tot i que sembli sorprenent i denoti una gran manca de responsabilitat, les altes temperatures presents en algunes unitats del pavelló nord fan evident el que denunciem: la majoria de mesures correctores no han estat executades.

La situació està esdevenint insostenible davant l’onada de calor d’aquests dies, que està provocant temperatures extremes per damunt del que permet la legislació laboral. La manca de climatització adient comença a afectar no només el personal que hi treballa, sinó també les persones usuàries (recordem que es tracta de persones grans).

Des de CCOO, tornem a exigir als actuals responsables les actuacions urgents necessàries per pal·liar les temperatures extremes i per garantir un servei digne i de qualitat.

Una de les mesures que va indicar la Inspecció de Treball era la col·locació d’aparells de climatització portàtils (popularment conegut com a “pingüins”), mesura que s’ha implementat sense la participació dels delegats i delegades de prevenció i amb un nombre d’aparells absolutament insuficient. Només davant les nostres reiterades queixes s’ha acceptat crear un grup de treball paritari (tal com també obligava el requeriment d’Inspecció de Treball) i s’ha pogut celebrar ja una reunió que va concloure sense pràcticament avenços.

Hem de destacar que aquesta situació no és nova, ja que es repeteix any rere any, i per tant queda clar que ni els màxims responsables polítics ni la gerència no van fer res de manera preventiva perquè aquest estiu no es tornés a repetir el problema. El lloguer d’aparells portàtils és una mesura absolutament necessària en aquests moments, però és cara i no dona solucions òptimes. Aquesta manca de previsió comporta, a més, malbaratar els recursos públics (amb el que costa el lloguer de temporada es podrien comprar aparells nous).

El pròxim cap de setmana previsiblement arribarà una segona onada de calor. Exigim solucions i les volem ja. CCOO no descartem emprendre altres accions fins a aconseguir que la Diputació de Barcelona doni una resposta adequada a la situació actual.

Barcelona, 3 de juliol de 2019