Descoberta de la placa commemorativa de la manifestació del Primer de Maig del 1969 a la Font de les Canyes de Terrassa

Demà dijous, 30 de maig, a les 18.00 hores, al camí d’accés a la Torre Mossèn Homs

50 anys després, CCOO del Vallès Occidental-Catalunya Central organitzarà demà dijous, 30 de maig, un acte de descoberta de la placa commemorativa de la històrica manifestació del Primer de Maig del 1969 als entorns de la Font de les Canyes de Terrassa.

Serà demà, a les 18.00 hores, al camí d’accés al restaurant Torre Mossèn Homs, de Terrassa (Ctra. de Castellar, Km 19).

Des de començaments de 1967, la Font de les Canyes era un dels llocs de trobada del moviment obrer de Terrassa. En un context de lluita contra la congelació salarial imposada pel Govern franquista, l’1 de Maig del 1969 es va celebrar, de manera clandestina, una jornada de lluita i protesta convocada per CCOO amb el suport de la Comissió Cívica de Terrassa i del PSUC. Centenars de persones, amb famílies amb nens i nenes i gent gran, es van concentrar de manera festiva i reivindicativa a la Font de les Canyes. La càrrega de la Guàrdia Civil contra la resistència obrera va acabar amb persones ferides, detingudes i empresonades. CCOO i l’Espai de Memòria hem volgut recuperar aquesta fita enguany i recordar que la defensa de les llibertats i els drets socials cal defensar-los i preservar-los cada dia.

En l’acte intervindran Montse Ros, secretària de Comunicació Integral i Finances i portaveu de CCOO de Catalunya, Enrique Rodríguez, secretari general de CCOO del Vallès Occidental-Catalunya Central, i Alfredo Vega, alcalde de Terrassa en funcions.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 29 de maig de 2019

Agenda:
Dijous, 30 de maig, de 2019
a les 18.00 hores
Camí d’accés al restaurant Torre Mossèn Homs – Ctra. de Castellar, Km 19. Terrassa