Amb motiu de les eleccions europees del 26 de maig

Manifest dels 4 motors per una Europa dels treballadors i treballadores, per una Europa social, solidària i pacífica!

Foto El 26 de maig, a Alvèrnia-Roine-Alps, Baden-Württemberg, Catalunya i Llombardia, reclamem una Europa dels treballadors i treballadores, per una Europa social, solidària i pacífica!

A les vigílies de les eleccions europees del 26 de maig de 2019, nosaltres, les organitzacions sindicals de les regions d’Alvèrnia-Roine-Alps (França), Baden-Württemberg (Alemanya), Catalunya (Espanya) i Llombardia (Itàlia), signants d’aquesta declaració. Cent anys després del final de la Primera Guerra Mundial, que va provocar la creació de l'OIT i el reconeixement que “una pau duradora només es pot establir a partir de la justícia social” i que “el treball no és una mercaderia”, estem davant d'una greu crisi del nostre projecte comú a favor d'una Europa de prosperitat, de serenitat, de benvinguda, oberta, democràtica i que ofereixi una perspectiva a la seva ciutadania.

La crisi del 2007 va deixar profundes cicatrius als treballadors i les treballadores. Hi ha hagut retallades als serveis públics i els drets laborals s’han reduït. Els treballadors i les treballadores evidentment s’han desil·lusionat. L’augment de la desigualtat, la manca de llocs de treball estables i ben remunerats, la globalització sense o amb poques regulacions, la manca d’un enfocament just i coordinat de la UE en matèria de migració i canvi climàtic han generat incertesa i por. Les polítiques d’austeritat que persegueix la Unió Europea s’enfronten a un moviment d’oposició, ja que han agreujat les situacions de feina i de vida de treballadors i treballadores, de jubilats i jubilades, del jovent i de les persones a l’atur. Aquests elements han alimentat l'euroescepticisme i han permès l'ascens del nacionalisme dels estats que conformen Europa, les forces antieuropees i l'extrema dreta.

Feu clic per veure:
- El manifest dels 4 motors per una Europa dels treballadors i treballadores, per una Europa social, solidària i pacífica! (en català)
- El manifest dels 4 motors per una Europa dels treballadors i treballadores, per una Europa social, solidària i pacífica! (en francès)
16/05/2019